söndag 27 december 2009

Julfirandet

Äntligen är julen över

Eller egentligen håller den på ett tag till men julhelgen är i alla fall till ända och det bjuds tillfälle att ta tag i studierna igen. Den här julen var väl mest som alla andra då jag började med att titta in hos mormor på julafton för att sedan bege mig till mamma och pappa för att se Kalle, äta och öppna paket.
Det blev ett helt dygn utan internet, det var länge sen sist, men uppenbarligen överlevde jag det med. När halva Juldagen passerat konkade jag hem julklapparna och som tur var fick jag lätta klappar vilket är skönt då man är cykel/bussburen. Han vara hemma ngr timmar innan det var dags att bege sig till D. för lite snack innan en helkväll på Flustret. Där var det mindre folk än väntat för att vara Juldag men inte mig emot. detvar "lagom" med folk så där så att det inte var ngn särskild trängsel menändå inte glest.

Till släktens jultradtion hör att man ska åka på julfika hos faster, denna fika infann sig i sedvanlig stil på annandagen och slutade med Pictionary hemma hos min kusin. Det är väl lika bra att vara först med att påpeka att jag var i det förlorande laget annars kommer det ändå att stå som kommentar till inlägget... Sen var jag helt slut å trampade hemåt för en skön natts sömn.

3 kommentarer:

  1. Dags för uppdatering tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jag utmanar dig. Flest inlägg vinner. :)
    Förresten, jag tror jag leder.

    SvaraRadera