torsdag 3 december 2009

2009-12-03

Så är det dags att göra ett nytt försök till att blogga. Gjorde ett försök för ett eller var det kanske två år sen nu? Det var nog i alla fall två år sen men NU, NU J-lar e det dags igen. Tänkte delge den intresserade lite tankar kring mitt liv, vilket för stunden stavs C-UPPSATS. Ämnet är Sociologi AOP (arbetsliv, organisationoch personal)



Känns som det känns, den som varit där vet vad jag menar. Det är en berg och dalbana mellan frustration och eufori. Idag gick jag just från frustration till eufori. Kom som vanligt inte till skolan föräns vid 11 (typ), vilket gav mig min dagliga frustration/ångestdos över att inte vara en bra student som kommer till skolan kl 09.00 (då biblioteket öppnar) och sitter där pliktroget och läser mina böcker och skriver på min uppsats till det är dags att packa ihop väskan och bege sig tvärs igenom ett mörkt och kallt decemberigt Uppsala.



Euforin kom vid 16snåret då jag hade handledarträff med "Kung Luis", ja jag kallar honom det efter han i djungelboken. Kanske inte direkt till honom men ändå. Absolut inget negativ, jag gillar jag min handledare. Han är grymt avslappnad och har distans till akademin, "me like". Han är verklighetsnära men ändå utsvävande på ett väldigt medvetetplan.



Han tyckte i alla fall att jag var på rätt väg. Det enda jag skulle fixa med var de där intervjuerna och efter det var det bara finlir kvar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar